Zo sveta médií a marketingu (24.4.- 14.5.2013)
Napísal abrnkyna 14. mája 2013
Kozmetické značky budú musieť hovoriť pravdu
Od júla tohto roku budú musieť všetci zadávatelia z radov kozmetických výrobcov hovoriť v reklame len to, čo môžu skutočne dokázať.
Od 11. júla tohto roku nadobudne účinnosť nové nariadenie Európskej komisie, ktoré reguluje reklamné oznámenie na kozmetické prípravky. Podľa nariadenia ES č. 1223/2009 sa v nich nesmie objaviť nič, čo by prípravkom prisudzovalo vlastnosti alebo funkcie, ktoré nemajú. Koniec teda zvoní všetkým fotografiám modeliek s nekonečne dlhými riasami, pleti bez vrások či vlasom žiariacim po použití zázračného šampónu.
FreeSAT zaradil v stredu do ponuky Travel Channel HD
Ponuka satelitnej služby freeSAT sa od 1. mája rozšírila o program venovaný cestovaniu, ktorý je dostupný vo vysokom rozlíšení. Stanica sa objavila v základnom balíku freeSAT HD za päť eur. Program je dostupný na programovej pozícii 117 od 1. mája. Balík freeSAT HD obsahuje okrem novej stanice programy Eurosport HD, Eurosport 2 HD, Nova Sport HD, Sport 2 HD, ESPN America HD, NGC HD, NGC Wild HD, Discovery HD Showcase, History HD a Sundance HD.
Nová generácia matiek prepadla sociálnym sieťam
Jednou z najpočetnejších skupín na sociálnych sieťach sú matky s deťmi a tehotné ženy, uvádzajú štúdiá Social Mom Report. Ak zoberieme do úvahy, že matky s deťmi sú zodpovedné za tretinu všetkých online nákupov, zistíme, že sú aj jedným z najzaujímavejších objektov pre marketérov. Nedávne štúdiá Social Mom Report od Babycenter, ktorá skúmala viac ako 900 mladých matiek a tehotných žien, zachytili nový marketingovozaujímavý segment: sociálne matky. Sú to ženy vo veku 18-34 rokov, ktoré majú dieťa staré maximálne osem rokov a hlavne trávia viac času na sociálnych sieťach ako bežná populácia. Aktívne sa tak delia o svoje skúsenosti s najrôznejšími značkami a výrobky, intenzívne nakupujú a majú veľký vplyv, či už z finančného, či názorového hľadiska.
Horiaci ker získal nomináciu na festivale v Monte Carle
Trojdielna dráma Horiaci ker, ktorú pre spoločnosť HBO nakrútila režisérka Agnieszka Hollandová, bude uvedená v jednej zo súťažných sekcií Medzinárodného televízneho festivalu v Monte Carle. V konkurencii ďalších ôsmich diel z Nemecka, Veľkej Británie alebo Talianska ide o jediného zástupcu tvorby HBO. Snímok, ktorý líči boj rodiny o pamiatku Jána Palacha v období začínajúcej normalizácie v Československu, má nádej na zisk hneď troch Zlatých nýmf. Okrem samotného diela sa o ne budú uchádzať aj jeho protagonisti: Ivan Trojan v kategórii najlepší herec a Jaroslava Pokorná v kategórii najlepšia herečka.
Ako prepojiť svet Facebooku s realitou
Facebook sa zďaleka nemusí obmedzovať len na online priestor. Jeho lajky, priateľstvo či tagovanie sa dajú preniesť aj do offline reality. Nakupovať oblečenie je pre mnohých plné váhania a neistoty. Preto sa niektorí do obchodu vydávajú minimálne po dvoch, aby vedeli, že to, čo sa im páči, nie je až tak úplne mimo. Potrebu názoru iných využil francúzsky obchod s oblečením Kiabi, ktorý do kamenného obchodu doslova preniesol názory svojich facebookových fanúšikov zozbieraných prostredníctvom aplikácie Kiabi Fan Selection. Vďaka počtu lajkov si potom každý mohol byť istý, v čom určite zažiari.
Nova chystá školiace stredisko pre budúcich reportérov a moderátorov
Televízia si chce vychovať novú generáciu vlastných reportérov a moderátorov bez toho, aby musela preberať tváre spravodajstva z iných staníc. Vlastné školiace stredisko pre budúcich reportérov a moderátorov zakladá televízia Nova. Nechala si kvôli nemu dokonca zaregistrovať ochrannú známku pre názov Nova News Academy. Podľa riaditeľa komunikácie a PR Jozefa Koukolíčka je stredisko koncipované ako prípravka pre mladé talenty, ktoré sa zatiaľ neobjavujú na televíznej obrazovke. Viac však Nova zatiaľ nechce o svojich plánoch so školením budúcich spravodajcov prezradiť.
Hospodárske noviny sa zmenia
Hospodárske noviny prejdú 29. mája grafickými a obsahovými zmenami. Po novom sa budú členiť na dve časti. Podľa šéfredaktora denníka Petra Vavra chcú jasne odlíšiť, že okrem aktuálnych ekonomických informácií má denník aj pridanú hodnotu – príspevky, ktoré presahujú rámec agentúrnych, oficiálnych či webových informácií, a prináša príbehy, analýzy, rozhovory, súvislosti.
Text:Veronika Buláková, Marianna Sádecká