Aktuálna pieseň

Názov

Umelec

107, 2 FM - LADÍME S VAMI. VŽDY A VŠADE!



107, 2 FM - LADÍME S VAMI. VŽDY A VŠADE!

Background

Ako si študent splnil svoj vlastný sen

Napísal na 8. mája 2013

Rozhovor s Radovanom Hudákom, študentom medicíny, ktorý si splnil svoj sen a spolu s kamarátmi dokázal to, čo málokto v ich veku. Vydali novú knihu anatómie – študijná pomôcka pre všetkých medikov.

Čím sa odlišuje tvoja kniha anatómie od ostatných?
Memorix anatomie je najkomplexnejšia a zároveň najjednoduchšia učebnica anatómie na trhu. Väčšina anatomických kníh je plná detailov, ktoré medik, lekár ani iný zdravotník nepotrebuje vedieť. Objem týchto informácií spôsobuje, že učebnice sú vydané v dvoch, troch, alebo viacerých častiach, ktoré študentom komplikujú vyhľadávanie a opakovanie. Ďalšou dôležitou vlastnosťou je systém učebnice prepojený s moderným designom, ktorý medikom uľahčí triedenie informácií pri učení a jednoduchšie vybavovanie poznatkov pri opakovaní. V neposlednom rade je obrovskou prednosťou Memorixu tím autorov a recenzentov, ktorí knihu tvorili. Okrem anatómov sa na jej tvorbe podieľali študenti, lekári a andragogovia, ktorí zabezpečili jej obsahovú správnosť, jednoduchosť, klinickú aplikovateľnosť a vysokú efektivitu pri učení a opakovaní.

Hlavní autoři - Radovan Hudák a doc. MUDr. David Kachlík, Ph.D. s Memorixem AnatomieNa anatómii pracovalo približne 100 ľudí. Ako si dokázal skoordinovať taký počet?

Úzky Memorix tím tvorilo 8 autorov, 3 grafici a 2 hlavní recenzenti. S týmito ľuďmi som komunikoval každý deň a spoločne sme sa dohadovali na jednotlivých krokoch ich práce. Klinických recenzentov oslovovali jednotliví autori osobne a následne im zaslali kapitoly v elektronickej podobe a recenzenti ich následne poslali elektronicky späť. So študentskými recenzentmi sme pracovali takmer výhradne online. Veľmi nám pomohli programy google, adobe, dropbox a ďalšie, ktoré veľmi zefektivnili spoluprácu. Ďalších pomocníkov (webmaster, redaktori, PR manažéri) som získal v študentskom spolku 2. Lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kde dlhodobo pôsobím a kde som získal väčšinu svojich manažérskych skúseností.

Vraj si pracoval denne 10 hodín, a nebol si doma ani na sviatky. Odkiaľsi bral toľko energie a kedy si stíhal naozaj žiť?

Žiť som veľmi nestíhal. Keď som do toho projektu šiel, tak som vedel, že budem musieť značne obmedziť zábavu, šport, priateľov a rodinu. Do spoločnosti som šiel raz za 3 mesiace aj to som celú dobu premýšľal nad tým, čo ešte musím urobiť. Dá sa povedať, že som pracoval ako sfanatizovaný workoholik J. Mal som stanovený deadline, ktorý som sa snažil dodržať za každú cenu, a tak som každú voľnú minútu venoval práci. Najviac energie mi dodával môj tým, ako aj postupne vytvorené kapitoly knihy, z ktorých sme mali obrovskú radosť. Bol to taký pracovný perpetum mobile, ktorý udržoval našu motiváciu vo vysokých obrátkach.

Prečo si sa rozhodol pre vypracovanie učebnice anatómie?

Na našej fakulte máme už od druhého ročníka možnosť učiť mladších študentov anatómiu, alebo histológiu. Ja som sa anatómii venoval naplno a snažil som sa študentom so všetkým pomáhať. Bol som veľmi sklamaný, keď som u študentov videl ako sa s anatómiou trápia a ako nemôžu nájsť tie správne materiály na učenie. Do tvorby učebnice som sa pustil už v spomínanom druhom ročníku, ale to som bol ešte veľmi neskúsený jak po odbornej, tak po manažérskej stránke. Počkal som 3 roky a keď som si všimol súťaž internetového portálu iDNES.cz, ktorý podporoval mladých ľudí v dosahovaní cieľov, tak som neváhal a využil príležitosť.

Pre koho je kniha určená?

Predovšetkým pre študentov medicíny. Učebnica ale je napísaná tak štruktúrovane a jednoducho, že ju ocenia aj študenti iných zdravotníckych oborov ako fyzioterapeuti, zdravotné sestry a študenti zubného lekárstva. Sme presvedčení, že vďaka množstvu klinických informácií by mohla pomôcť aj mnohým lekárom pri rýchlom opakovaní základných poznatkov.

Čo bolo na tvorbe anatómie najťažšie?
Najťažšie bolo nájsť garantov učebnice a nakladateľstvo, ktoré by knihu vydalo. Vedel som, že čisto študentský kolektív autorov by nezaručil dostatočnú kvalitu učebnice. Preto som oslovil doc. MUDr. Davida Kachlíka, Ph.D., ktorý sa stal druhým hlavným autorom. Docent Kachlík následne poprosil svojho šéfa, prednostu Anatomického ústavu 3. LF UK v Praze prof. MUDr. Josefa Stingla, CSc., aby sa stal hlavným recenzentom Memorixu anatomie. On súhlasil a tým dal knihe záruku kvality a odbornosti. Pred tým, než som začal oslovovať nakladateľstva  vypracoval som 20 stránkový dokument, v ktorom som ich do najmenších detailov zoznámil s plánmi nášho projektu. Napriek tomu mi dávalo jedno nakladateľstvo za druhým košom a až v poradí šieste nakladateľstvo kniha zaujala. Mal som šťastie, pretože riaditeľom nakladatelstva TRITON je pán MUDr. Stanislav Juhaňák, ktorý anatómiu behom medicíny študoval a vedel, že takáto učebnica bude pre študentov veľmi prínosná. Veľmi rýchlo sme sa dohodli a už nám v ceste nestála žiadna veľká prekážka

  1. Pitva Memorixu anatomie děkanem 2. LF UK a rektorem UK 7

Autoři, grafici a kmotři Memorixu anatomie s vypreparovanou knihou 2

Text: MŠ; Foto: MEMORIX


Pokračovať v čítaní