RELAMA

Tanečná škola aj na tvojej univerzite

mar 122013
 

Ste závislí? Zistite, koľko času trávite na Facebooku

facebook-timerabbit2Rozmýšľali ste už niekedy, koľko času trávite na webových stránkach najpopulárnejšej sociálnej siete Facebook? Nekonečné prezeranie fotografií, statusov či násteniek zaberie niekedy aj hodiny denne.  Ak vás zaujíma reálny čas, vyskúšajte doplnok s názvom TimeRabbit, ktorý je dostupný pre operačný systém Windows. Kompatibilný je s väčšinou známych webových prehliadačov a časomieru spúšťa automaticky príchodom na stránky www.facebook.com. Program však podľa tvorcov meria len skutočný čas strávený na Facebooku. Teda pokiaľ ho nepoužívate, ale máte ho len otvorený v prehliadači v inom okne či tabe, čas sa zastaví. Vaše štatistiky si následne môžete nechať zobrazovať v týždenných a mesačných náhľadoch. Priemerný používateľ takto strávi na Facebooku približne sedem hodín mesačne, bez započítania času z mobilnej verzie v smartfóne.


Csirt.sk varuje pred webovými útokmi

Scenár zo začiatku minulého týždňa, keď české spravodajské servery, weby českých bánk a mobilných operátorov čelili rozsiahlym kybernetickým útokom, by sa mohol opakovať aj na Slovensku. Naznačuje to varovanie, ktoré v piatok (8. marca) vydal Csirt.sk, jednotka pre riešenie počítačových incidentov, patriaca pod Datacentrum Ministerstva financií SR.  Csirt.sk odporúča „venovať zvýšenú pozornosť sieťovej prevádzke na perimetri siete ako aj zabezpečiť zvýšený dohľad nad bezpečnosťou a funkčnosťou webových portálov“. V prípade podozrenia z DDoS (Distributed Denial of Service) útoku radí informovať internetového providera, ako aj Csirt.sk.  Útok DDoS (Distributed Denial of Service) sa prejavuje krátkodobými aj dlhodobejšími výpadkami webových stránok, prípadne ich dlhším načítavaním. Spôsobuje ho nadmerné množstvo dopytov na zobrazenie stránok, ktoré preťažujú prístupovú infraštruktúru (sieť). Útok býva centrálne koordinovaný, hoci sa na ňom môžu podieľať aj napadnuté počítače (nič netušiacich) používateľov.


Joj nehľadá do chystanej šou účinkujúcich, ale moderátorov

design_manual_03Televízia Joj v stredu na svojej webovej stránke zverejnila možnosť prihlásiť sa na casting, v ktorom bude hľadať nových moderátorov. Tí by sa mali stať tvárami novej šou. O aký chystaný projekt ide, televízia nespresnila. Kandidáti sa môžu hlásiť do 20. marca prostredníctvom webového formulára na adrese kasting.joj.sk. Záujemcovia pri odosielaní vyplneného formulára musia v prípade niektorých projektov zadať overovací kód, ktorí dostanú v spoplatnenej SMS správe za 2,90 eura. Televízia označuje platbu ako manipulačný poplatok. V prípade moderátorského kastingu ho nie je potrebné uhradiť. Casting na moderátorov Jojka organizuje počas dvoch dní – 23. a 24. marca. Usporiada ho vo vlastných priestoroch na Kolibe.


Únia ustupuje z ochrany súkromia na webe

Európska únia bude kvôli tlaku zo strany viacerých členských krajín nútená zmierniť navrhované prísne pravidlá pre ochranu osobných údajov. Informoval o tom denník Financial Times. Dodal, že zmiernenie pravidiel privítajú firmy, ktoré zhromažďujú veľké množstvo dát, napríklad americké internetové spoločnosti Google a Facebook.  Proti navrhovaným pravidlám sa podľa denníka postavilo minimálne deväť európskych krajín, vrátane Nemecka, Británie, Belgicka a Švédska. Pravidlá by mohli znamenať veľkú záťaž pre firmy v čase, keď európske krajiny dúfajú, že podniky pôsobiace v oblasti informačných technológií pomôžu naštartovať hospodársky rast.


Zo Žiliny má dnes spustiť svoje vysielanie nová televízia Severka

Obyvatelia Žiliny a okolia budú mať opäť svoju regionálnu televíziu. Nová televízia Severka, ktorá získala svoju licenciu na regionálne digitálne vysielanie koncom februára 2013, plánuje spustiť svoje vysielanie už dnes 12. marca 2013. Informáciu priniesla samotná televízia na sociálnej sieti.


Stránky o drogách a sexe navštevujú slovenské deti oveľa viac, ako si to pripúšťajú rodičia

94799-top_foto2-squqfAž tretina detí chatuje na internete s cudzími ľuďmi. Rodičia o tom vždy nevedia a pravdepodobne sa ani nedozvedia. Tvrdí to prieskum agentúry 2muse pre Orange Slovensko s názvom Deti, mobily a internet 2012, ktorý sa uskutočnil medzi deťmi vo veku osem až 15 rokov, ich rodičmi a učiteľmi na celkovej vzorke 516 respondentov.   Podľa prieskumu sa mobilný telefón stáva neoddeliteľnou súčasťou pre takmer dve tretiny detí vo veku deväť až 11 rokov a takmer všetkých starších detí do 15 rokov. Približne dvakrát toľko detí sa dopúšťa na mobile a internete rôznych nežiaducich praktík v porovnaní s tým, aký počet rodičov si to v skutočnosti reálne pripúšťa.  Napríklad iba 12 percent rodičov si myslí, že ich dieťa si prezerá stránky o drogách. V skutočnosti je to však 41 percent, tvrdí analýza. Až 64 percent detí si pozerá erotické stránky, hoci len 18 percent rodičov si takúto možnosť pripúšťa.

 

Text:Veronika Buláková, Marianna Sádecká

Viac o mne

Andrej Brník

Mám rád to čo robím a čo robím sa snažím robiť na 100%. Niekedy je to so mnou síce na nevydržanie, ale aj napriek tomu si myslím, že som celkom spoločenský.
Viac o mne

Viac zaujímavých článok z nášho webu

  • 9-ročný chlapec fajčiar! Koľko ľudí mu zapálilo?9-ročný chlapec fajčiar! Koľko ľudí mu zapálilo? Cigarety, cigary či cigárky. Snáď niet na svete dospelého človeka, ktorý by si ani raz v živote nezapálil. Niektorí fajčiť skúsili, no nikdy si nekúpili ani len krabičku. Iní fajčia […]
  • Starbucks klope Slovensku na dvereStarbucks klope Slovensku na dvere Ak ste tiež milovníci dobrej kávy, tak vás určite poteší správa, že svetoznáma sieť kaviarní Starbucks prichádza na Slovensko. Prinesie so sebou nielen skvelú kávu, ale aj jedinečné […]
  • Zo sveta médií a marketingu (12. – 19. marec)Zo sveta médií a marketingu (12. – 19. marec) Koniec Rádia ZET Žilinská regionálna rozhlasová stanica Rádio ZET prišla o licenciu. Dôvodom je prevedenie 55 percent obchodného podielu na iného majiteľa bez súhlasu Rady pre […]
  • Zo sveta médií a marketingu (2. – 15. apríl)  Zo sveta médií a marketingu (2. – 15. apríl)   Nestihli ste si nás vypočuť? Rok  2011 prial reklame Globálne výdavky na reklamu vzrástli v minulom roku o 7, 3 percenta, uviedla agentúra Nielsen na svojej […]
  • Koľko sa dá zarábať na YouTubeKoľko sa dá zarábať na YouTube Koľko sa dá zarábať na YouTube Dá sa uživiť YouTube videami? Podľa odhadov Outrigger Media dokonca celkom slušne. No potrebné je k tomu pár  miliónov zhliadnutí mesačne. Spomedzi […]