dec 112012
 

Televízia Smíchov

Česká spoločnosť CET 21, ktorá prevádzkuje stanice skupiny Nova, sa ponáhľa so štartom svojej novej stanice s názvom Smíchov. Názov je slovnou hračkou, ktorý zároveň odkazuje na smiech aj na rovnomennú pražskú štvrť. Rada pro rozhlasové a televizní vysíláni udelila licenciu na vysielanie Smíchova s platnosťou na dvanásť rokov. Televízia bude tematicky zameraná najmä na dramatickú a dokumentárnu tvorbu predovšetkým z americkej produkcie komediálneho a zábavného žánru. Vysielať bude 12 až 16 hodín denne.


Zločinom sa chválila na internete

Niektorí ľuďia sa na internete pochvália naozaj všetkým. Len deväťnásťročnú dievčinu polícia vypátrala po tom ako sa na internete chválila vykradnutím banky. Slečna z Nebrasky prepadla banku, z ktorej si odniesla viac ako 6000 dolárov. Navyše sa viezla na ukradnutom aute. Hneď potom umiestnila na Youtube takmer osem minútové video, na ktorom informuje celý svet o zločine, ktorý práve spáchala. Neobťažovala sa pritom ani prezliecť do iných šiat, aby aspoň trochu sťažila prácu policajtom. Celú internetovú šou zaklincuje tým, že dolárovými bankovkami, ktoré jej mali pomôcť vyhrabať sa z finančných ťažkostí, zamáva do kamery. Polícia študentku zatkla krátko po čine a obvinila z vylúpenia banky a krádeže auta. Sudca stanovil kauciu na 300 tisíc dolárov (230 tisíc eur).
Online komunikácia nemusí byť len na internete
Prepojenie online sveta so skutočnou realitou ľudí baví. Vďaka technológiám sa postupne stáva aj o niečo ľahšie. S novými technológiami sa dá robiť veľa vecí, okrem iného aj lepšie prepojiť online svet s tým skutočným.
K prepojeniu je možné využiť malé vymoženosti, pri ktorých stačí jednoduché stlačenie, ktorým sa spustí akcia: pošle sa tweet na Twitter alebo sa rovno objedná pizza alebo donáška balenej vody. Napríklad dubajská agentúra vytvorila pre pizerriu Red Tomato Pizza špeciálny magnet na chladničku, ktorý jediným stlačením objednal obľúbenú pizzu. Magnet, pripojený k internetu cez Bluetooth k mobilnému telefónu, oznámi pizzerii nielen údaje o pizzi, ale aj lokáciu zákazníka. Výber pizze je možné kedykoľvek zmeniť online. Na Slovensku agentúra Istropolitana Ogilvy pripravila pre kozmetickú značku Avon zrkadlo, ktoré lichotilo okoloidúcim ženám. Zrkadlo, umiestnené v rušnej ulici, bolo cez kameru a Wi-Fi prepojené s človekom, ktorý chválou naozaj nešetril.


Markíza dostala pokutu za propagáciu Voya, Joj to prehnala s reklamou

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) v utorok na predposlednom zasadnutí v roku 2012 opäť rozdávala pokuty. Najvyššie vo výške po 3 319 eur sa ušli televíziám Markíza a Joj. Markíza sa previnila tým, že zreteľne neoddelila reklamu na svoj video-on-demand portál Voyo.sk od filmu Dědictví aneb Kurvahošigutntag, ktorý odvysielala 22. júla 2012. Finančnú sankciu v rovnakej výške uložila RVR aj TV Joj, ktorá 27. mája 2012 v časoch od 17:00 do 18:00 a od 19:00 do 20:00 na menšej stanici Plus odvysielala reklamné šoty v časovom rozsahu dlhšom ako zákonom povolených 12 minút. Ďalší problém s dodržiavaním zákona v súvislosti s vysielaním reklamy mala Markíza v sponzorovanej relácii Teleráno z 3. mája 2011. Došlo v nej k nezákonnej priamej podpore predaja produktov spoločnosti CeWe Color prostredníctvom viacerých osobitných propagačných zmienok. Išlo o vec vrátenú z Najvyššieho súdu SR na opätovné prerokovanie, RVR potvrdila pokutu vo výške 1 000 eur.


Washington Post spoplatní web a zdvihne cenu printu

Vplyvný americký denník The Washington Post sa budúci rok stane ďalším denníkom, za ktorého informácie budú používatelia internetu platiť. The Washington Post je jedným z posledných veľkých amerických denníkov, ktorého internetová verzia je k dispozícii zdarma. Rovnako ako ostatným tlačeným médiám, aj týmto novinám klesá predaný náklad aj reklamné výnosy. Denník za prvých deväť mesiacov tohto roka vykázal prevádzkovú stratu vo výške 56,3 milióna dolárov. Čitatelia internetovej verzie washingtonského denníka budú mať možnosť najprv si niekoľko článkov zobraziť zadarmo, následne budú vyzvaní na uhradenie poplatku. Súčasne sa so spoplatnením internetovej verzie zvýši aj cena novín v stánkoch. K zavedeniu internetových poplatkov sa uchýlila už väčšina veľkých amerických novín. Medzi prvými bol denník The Wall Street Journal, pred rokom a pol k tejto praxi pristúpil aj The New York Times. Tieto noviny majú v súčasnosti 500-tisíc digitálnych predplatiteľov a ich model spoplatnenia experti označujú za príklad pre ostatných.


Facebook ponúkne chat aj neuživateľom a pre firemné podporu

Nie ste na Facebooku, ale chcete ušetriť za SMS správy? Facebook Messenger pre Android vám teraz umožní písať kamarátom z Facebooku aj bez toho, aby ste museli mať účet. Aktualita sa týka mobilného Facebook Messengera, ktorý pravidelne užívajú po celom svete milióny užívateľov. Zatiaľ len z radov tých, ktorí sú pyšnými majiteľovi účtu na Facebooku, spoločnosť sa však rozhodla umožniť využitie Messengera aj ostatným. To by totiž mohlo byť dobrým marketingovým ťahom pre budúci rast používateľskej základne. Nová verzia Mesengeru pre Android preto používateľom umožňuje písať priateľom zo zoznamu kontaktov aj vtedy, ak sami účet na sociálnej sieti nemajú. Podmienkou je to, že druhý používateľ je na Facebooku registrovaný alebo tiež používa Messenger. Zatiaľ nová funkcia Messengera bude dostupná iba používateľom v Indii, Indonézii, Austrálii, Venezuele, kde sú podľa AllThingsD pomerne drahé mobilné služby, a tak tieto krajiny sľubujú relatívne vysoký dopyt po novej službe. V mnohých z nich je zatiaľ tiež pomerne nízka penetrácia Facebooku, takže pre nových užívateľov môže Messenger byť vstupnou bránou k registrácii. Širší sprevádzkovanie novinky, vrátane verzií pre obyčajné telefóny, je v pláne v blízkej dobe.


Online komunikácia nemusí byť len na internete

Prepojenie online sveta so skutočnou realitou ľudí baví. Vďaka technológiám sa postupne stáva aj o niečo ľahšie. S novými technológiami sa dá robiť veľa vecí, okrem iného aj lepšie prepojiť online svet s tým skutočným.
K prepojeniu je možné využiť malé vymoženosti, pri ktorých stačí jednoduché stlačenie, ktorým sa spustí akcia: pošle sa tweet na Twitter alebo sa rovno objedná pizza alebo donáška balenej vody. Napríklad dubajská agentúra vytvorila pre pizerriu Red Tomato Pizza špeciálny magnet na chladničku, ktorý jediným stlačením objednal obľúbenú pizzu. Magnet, pripojený k internetu cez Bluetooth k mobilnému telefónu, oznámi pizzerii nielen údaje o pizzi, ale aj údaje o lokácii zákazníka. Výber pizze je možné zmeniť online kedykoľvek. Na Slovensku agentúra Istropolitana Ogilvy pripravila pre kozmetickú značku Avon zrkadlo, ktoré lichotilo okoloidúcim ženám. Zrkadlo, umiestnené v rušnej ulici, bolo cez kameru a Wi-Fi prepojené s človekom, ktorý chválou naozaj nešetril.

 

 

Text:Veronika Buláková, Marianna Sádecká

Viac o mne

Andrej Brník

Mám rád to čo robím a čo robím sa snažím robiť na 100%. Niekedy je to so mnou síce na nevydržanie, ale aj napriek tomu si myslím, že som celkom spoločenský.
Viac o mne

Viac zaujímavých článok z nášho webu