nov 272012
 

RTVS prichádza s projektom Slovensko 2012 Advent

Od pondelka 26. novembra až do Vianoc odvysiela verejnoprávna Jednotka a Dvojka 20 živých koncertov, 4 benefičné galavečery, na ktorých vystúpia viac ako dve desiatky slovenských interpretov a hudobných skupín všetkých žánrov, vždy z iného slovenského mesta. Má ísť o „jedinečnú programovú alternatívu v predvianočnom čase, ktorá si kladie za cieľ návrat k tradičným hodnotám adventu ako očakávania príchodu najkrajších sviatkov roka.“ Programový riaditeľ RTVS Tibor Búza na dnešnom stretnutí s médiami uviedol, že je to jeden z najnáročnejších projektov v rámci televíznej histórie Slovenska. Slovensko 2012 Advent je projekt so silným regionálnym rozmerom. Zároveň priame prenosy jednotlivých večerov prenesú divákov do mnohých vzácnych historických a architektonických priestorov. Projekt zároveň podporí štyri neziskové organizácie na pomoc tým, ktorí to potrebujú, s Bielou Pastelkou nevidiacim a slabozrakým, s Hodinou deťom všetkým deťom Slovenska, s Nota Bene ľuďom bez domova a s občianskym združením Návrat deťom bez rodičov a náhradným rodinám.


Benetton s novou kampaňou

Taliansky módny výrobca Benetton v týchto dňoch uviedol novú kampaň, ktorá na prvý pohľad vyzerá nevinne. Hlavnú úlohu v nej hrajú reálni mladí nezamestnaní, ktorí to ale na svojom výzore nenechajú spoznať. Vyzerajú totiž ako úspešní pracujúci dobre postavení ľudia. Benetton, lepšie povedané agentúry, ktoré stoja za nápadom si povedali, že tento krát sa v spoločnosti pokúsia zmeniť mienku o nepracujúcej mládeži. Kampaň nesie názov „Unemployee of the year“. Vizuály kampane zobrazujú mladých ľudí, ktorých sprevádza text ako napríklad: mám 30 a nie som právnik. Ide pritom o skutočne nezamestnaných talentovaných ľudí, ktorí majú chuť pracovať, no nedarí sa im získať prácu. Kampaň má pridanú hodnotu v tom, že jej súčasťou je aj projekt, do ktorého sa môžu mladí ľudia zapojiť a súťažiť so svojimi nápadmi, ako túto sociálnu situáciu zlepšiť. Víťazi na realizáciu svojho projektu získajú po 5 000 eur.


Mobilná reklama je v plienkach a už jej idú po krku

Reklamám v mobilných telefónoch by mohlo odzvoniť skôr, ako sa hromadne rozšírili. Výrobca najsťahovanejšieho blokátora pre internetové prehliadače osobných počítačov totiž oznámil spustenie svojej mobilnej verzie. Mobilná verzia programu nebude blokovať reklamy len v prehliadači, ale aj v aplikáciách. Mali by tak zmiznúť z predpovedí počasia, aplikácie pre Facebook či z populárnej hry Angry Birds.  Vstup AdBlock na trh s mobilmi môže znamenať nemalé problémy pre sociálne siete. Twitter aj Facebook totiž pred časom deklarovali, že im príjmy z mobilnej reklamy stúpajú a plánujú sa zamerať na ich rast. Facebook prekvapil objemom zisku z mobilnej reklamy koncom októbra, na celkových tržbách z reklamy sa podieľali až štrnástimi percentami a dosiahli približne 150 miliónov dolárov.


 

Kapitoly Gorily v podsvetí si môžete prečítať už aj na internete

Portál o životnom štýleWebmagazin.sk začal uverejňovať na pokračovanie knihu Gorily v podsvetí od spisovateľa a publicistu Gustáva Murína. Nové kapitoly si čitatelia budú môcť prečítať vždy v piatok, v pondelok a v stredu od 13.00 h. Kniha Gorily v podsvetí prináša rozšírenú a aktualizovanú históriu slovenského podsvetia od primitívneho výpalníctva až po najväčšiu korupčnú kauzu Gorila.


Nový projekt Zlepsisa.sk spája šikovných ľudí na Slovensku

O šikovných ľudí s dobrými nápadmi nie je na Slovensku núdza, o čom svedčí aj nový projekt Zlepšisa.sk. Ponúka novú formu alternatívneho vzdelávania za ľudské ceny. Za novým vzdelávacím projektom stoja traja mladí zakladatelia, ktorí sa inšpirovali obľúbeným modelom zo zahraničia. Dizajn a naprogramovanie webu si dokázali zabezpečiť sami, náročnejšou časťou bolo zohnať prvých lektorov, aby mohli začať ponúkať prvé kurzy. Zlepšisa.sk je pre ľudí každého veku. Stačí si vybrať kurz z ponuky na webe, uhradiť zopár drobných, prísť na miesto konania a začať sa zlepšovať. Ak by nastal problém alebo by lektor nesplnil svoje povinnosti, peniaze dostanete v plnej výške naspäť! Kurzy a školenia sú veľmi rôznorodé. Môžete sa napríklad naučiť pracovať v rôznych grafických programoch, zlepšiť sa v šoférovaní, varení, kreslení a mnoho iného. Nájdu sa aj nevšedné ponuky ako ovládať energiu, ktorá je v každom z nás alebo dokonca ako zbaliť ženu 🙂 Väčšina kurzov zatiaľ prebieha v Bratislave, ale v pláne je pokryť celé Slovensko.


Adoptovať psa z útulku už je možné aj virtuálne

Združenie Majme srdce ponúka možnosť virtuálnej adopcie psov. Princíp je založený na pravidelnom mesačnom príspevku v minimálnej výške päť eur, určenom pre konkrétneho psa. Toto združenie zašle certifikát o virtuálnej adopcii a ich mená bude zverejňovať na webovej stránke pri danom psovi. Virtuálny rodič môže prísť psíka pozrieť alebo ho vyvenčiť. Adoptovať psov môže fyzická osoba, ale aj firma. Ak sa záujemcovia o adopciu takouto formou rozhodnú adoptovať psa, informácie nájdu na stránke www.majmesrdce.sk. Z tohto príspevku budú hradené náklady na daného psa, napríklad na jeho liečbu, kastráciu, kvalitnejšie krmivo, očkovanie či iné veci, ktoré sú pre zverencov v útulku nevyhnutné.

 

 

Text:Veronika Buláková, Marianna Sádecká

Viac o mne

Andrej Brník

Mám rád to čo robím a čo robím sa snažím robiť na 100%. Niekedy je to so mnou síce na nevydržanie, ale aj napriek tomu si myslím, že som celkom spoločenský.
Viac o mne

Posledné príspevky autora Andrej Brník (pozri si všetko)

Viac zaujímavých článok z nášho webu