RELAMA

Tanečná škola aj na tvojej univerzite

nov 222012
 

Facebook spustil agregátor pracovných ponúk

Hľadáte prácu? Odteraz vám pomôže Facebook. Sociálna sieť spustila svoju dlho očakávanú službu Social Jobs. Služba je momentálne určená len pre používateľov v rámci Spojených štátov a zoskupuje dohromady okolo 1,7 milióna pracovných ponúk. Facebook ich priebežne zozbieral z popredných stránok venujúcich sa hľadaniu zamestnania. Ide teda o akýsi agregátor pracovných ponúk. Facebook tak môže využiť potenciál viac než miliardy používateľov. Zámer vytvoriť podobnú službu ohlásil Facebook už v októbri minulého roka ako spoločný projekt s americkým ministerstvom práce. Cieľom je znížiť rekordne vysokú nezamestnanosť  v Spojených štátoch. Výskum Národného združenia vysokých škôl a zamestnávateľov dokazuje, že až polovica zamestnávateľov v súčasnosti používa Facebook na vyhľadávanie nových pracovníkov.


On-line vydieranie naberá na rafinovanosti

Vyťahovanie peňazí od ľudí pomocou zablokovania počítača či falošných správ je stále populárnejšie.Spoločnosť Symantec, zaoberajúca sa počítačovou bezpečnosťou, poukázala na stúpajúci trend takzvaného on-line vydierania pomocou uloženého škodlivého kódu, ktorý zablokuje počítač a za jeho následné odblokovanie požaduje určitú formu „výkupného“ alebo pokuty. Tvári sa ako upozorňujúca správa od oficiálnych vyšetrovacích orgánov alebo bánk. Typickým príkladom je aj upozornenie, že používateľ porušil autorské práva. Túto činnosť majú na svedomí organizované gangy. Za posledné dva roky identifikovali minimálne 16 rôznych variantov podobného typu škodlivých kódov. Len v priebehu jediného mesiaca bolo napadnutých 68 tisíc počítačov. Iný väčší gang, sa mal pokúsiť v priebehu 18 dní napadnúť až 500 tisíc počítačov. Priemerné hodnoty „výkupného“ sa v Európe pohybujú okolo 50 až 100 eur na jeden počítač, v USA môžu dosahovať až do 200 dolárov. Na základe zistení zvykne z celkového počtu nakazených počítačov zaplatiť výkupné necelé tri percentá osôb. Dôležité je podľa Symantecu používať aktuálne verzie Javy, Flashu či internetových prehliadačov. Zločinecké organizácie sa takto obohatia o celé milióny dolárov ročne. Indíciami sú nedokonalosť prekladu, platba cez neznáme alebo málo profilované služby (napríklad Paysafecard, Moneypak alebo Ukash) či skutočnosť, že žiadna štátna inštitúcia nepýta pokutu formou zablokovaného počítača.


Prenájom ľudí: netradičné promotion a guerilla marketing

Ďalšou možnosťou, ako si získať pozornosť v reklamnom svete, je projekt PronájemLidí.cz. Vďaka tomuto projektu sa dostáva reklama tam, kde ju ľudia nečakajú, a to na telá prenajatých osôb, na psov, detské kočíky, ale aj invalidné vozíky. Princípom je zapojenie ľudí do marketingových akcií s tým, že svojim konaním ovplyvnia ostatné. Marketingový mainstream a klasická reklama sa orientujú predovšetkým na priestor a kvantitu. Čím zaberajú viac miesta a čím je ich viac, tým lepšie. To potom spôsobuje, že reklamu vidíte doslova na každom rohu. Služba je určená komunikačným agentúram, ako súčasť komplexných reklamných kampaní pre klientov. Za každou zmluvou stojí predovšetkým nápad.  Prenájom ľudí sa zameriava na hlavne na aspekt času, individuality a jedinečnosti. Akcie sú dočasné, zaberajú často iba minimum miesta, sú nečakané, ale o to viac pozornosti získavajú,.


Zem je na predaj v aukcii!

Vynaliezavý podnikateľ z Japonska chcel predať Zem v aukcii. Vyvolávacia cena za planétu začínala na sume 69 centov. Ako „argument serióznosti“ v popise produktu uvádza, že „Zem mu bola pridelená Bohom, ktorý sa mu zjavil v sne“. Okrem iného tvrdí, že je momentálne v zložitej životnej situácii a práve „predaj Zeme“ by ju mal vyriešiť.
49-ročná Španielka našla dieru v zákone a pred časom vyhlásila, že hviezda Slnko patrí jej a je ochotná to aj dokázať! Žena povedala, že medzinárodná dohoda deklaruje, že žiadna krajina nesmie vlastniť akúkoľvek hviezdu či planétu, ale nie je v nej zmienka o individuálnom vlastníctve! Tvrdí, že Slnko jej oficiálne patrí odvtedy, odkedy bola v miestnej notárskej kancelárii a požiadala o toto vlastníctvo!


Vydavatelia tlače sú znepokojení návrhom na obmedzenie nahoty

Združenie vydavateľov periodickej tlače so znepokojením sleduje legislatívnu iniciatívu poslanca NR SR za OĽaNO Branislava Škripeka. Uvádza sa to v reakcii predsedu predstavenstva Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska (ZVPTS) Michala Arpáša na návrh novely zákona o ochrane mravnosti detí a mládeže poslanca Škripeka. Podľa vydavateľov periodickej tlače schválenie avizovaných zmien v zákone o ochrane mravnosti detí a mládeže upravujúcom podmienky predaja a rozširovania tlače by bolo vážnym zásahom do slobody prejavu a umožňuje cenzúru, ktorá je v ústave Slovenskej republiky zakázaná. Vydavatelia podotýkajú, že na Slovensku rieši ohrozovanie mravnej výchovy mládeže Trestný zákon a prijímanie ďalšej právnej normy preto považujú za zbytočné. Novela Branislava Škripeka z OĽaNO, ktorou chce chrániť mládež pred ľudskou nahotou, prešla v parlamente do druhého čítania. Chce dosiahnuť, aby sa v dennej tlači a v periodikách, ktoré nie sú označené ako pornografické, nevyskytovali zobrazenia nahého ľudského tela. Ak sa takéto zábery v nich nachádzajú, Škripek chce, aby boli označované ako „erotické“.


MasterCard rozbieha kšeft s dátami od klientov

Spoločnosť MasterCard začala v Spojených štátoch predávať dáta o zvyklostiach používateľov svojich kárt inzerentom a obchodníkom, ktorým majú pomôcť vytvárať cielené kampane. Informácie povedia predajcom, kedy ľudia najčastejšie nakupujú či o aký typ výrobkov má ktorá skupina záujem. Na krajiny mimo USA zatiaľ firma produkt rozšíriť neplánuje. Základom celej pre obchodníkov je zbieranie informácií o transakciách. MasterCard ich miliardy následne spracuje a na základe podobností zhromaždí do jednotlivých kategórií. Všíma si pri tom dátum, čas, tovar, miesto či obchod, v ktorom sa platba uskutočnila. Vzniknutú cieľovú skupinu používateľov kariet následne predá firmám. Tie sa tak dozvedia, aký typ zákazníka si skôr kúpi spotrebnú elektroniku a aký zas napríklad luxusný tovar.


O hromadnom prepúšťaní Mika stále rokuje s odbormi

Začiatok hromadného prepúšťania v Rozhlase a televízii (RTVS) nie je zatiaľ jasný. Generálny riaditeľ RTVS Václav Mika tvrdí, že prepustených bude menej ako nahlásili, nechce prepúšťať v niekoľkých vlnách a hovorí o tom, že je pripravený diskutovať o sociálnych dopadoch na zamestnancov. Garantuje, že RTVS si pri hromadnom prepúšťaní splní všetky svoje zákonné povinnosti. Verejnosť bude informovať o podrobnostiach až po skončení rokovaní s odborármi.  Prepúšťanie sa týka všetkých profesií a začať sa môže aj skôr ako 1. decembra, odkedy začne platiť nový organizačný poriadok a nová organizačná štruktúra RTVS, avizoval v októbri šéf RTVS. Na úrad práce nahlásil RTVS plán prepustiť 298 ľudí. Toto číslo je hraničné a konečné môže byť menšie.

 

Text: Marianna Sádecká; Veronika Buláková

Viac o mne

Andrej Brník

Mám rád to čo robím a čo robím sa snažím robiť na 100%. Niekedy je to so mnou síce na nevydržanie, ale aj napriek tomu si myslím, že som celkom spoločenský.
Viac o mne

Posledné príspevky autora Andrej Brník (pozri si všetko)

Viac zaujímavých článok z nášho webu