mar 252012
 

Koniec Rádia ZET

Žilinská regionálna rozhlasová stanica Rádio ZET prišla o licenciu. Dôvodom je prevedenie 55 percent obchodného podielu na iného majiteľa bez súhlasu Rady pre vysielanie a retransmisiu. Rádio s frekvenciou 94,5 MHz avizuje ďalšie pokračovanie vetou „to be continued“, a to na svojej webovej stránke. Rádio ZET malo platnú licenciu až do roku 2018 jeho signál pokrýval približne tretinu územia Slovenskej republiky. Rádio ZET bolo nástupcom Žilinského rádia, ktoré stratilo svoju licenciu presne pre rovnaké pochybenie.


Veriacich nahnevala nová reklama Red – Bullu

Veriacich kresťanov, ale i moslimov v Juhoafrickej republike pobúrila nová reklama spoločnosti Red Bull. V reklame Ježiš Kristus spoločne so svojimi učeníkmi chytá ryby. Po chvíli sa im táto činnosť zdá nudná a tak sa Ježiš rozhodne kráčať po vode. Jeho priatelia nechápu, ako je tento zázrak možný a pýtajú sa ho, či si náhodou nedal red bull.  Ježiš im vysvetlí, že o žiaden zázrak nejde a že len musia vedieť, kde sú pod vodou ukryté kamene. „Zatiaľ čo pre reklamy Red Bullu je typický inteligentný humor, sme presvedčení, že svojou komunikáciou prekročil hranicu. Nepáči sa nám ani načasovanie reklamy v období pred Veľkou nocou. Ľudia sú viac ako len spotrebitelia a na viere založené symboly sú viac ako len marketingové príležitosti,“ uviedol podľa servera Telegraph.co.uk hovorca African Catholic Bishops’ Conference Wilfred Napier. Redbull po veľkom množstve sťažností reklamu stiahol z vysielania.


Upútavka na Sladký život playmate pobúrila Slovákov

Upútavka televízie JOJ na nový program s názvom Sladký život playmate zožala veľkú vlnu kritiky. Rada pre vysielanie a retransmisiu doposiaľ prijala 130 sťažností , ktorých text je približne rovnaký. Diváci si zrejme znenie sťažnosti posielajú. Diváci sa v sťažnostiach odvolávajú na to, že upútavka kazí mravný a etický vývin detí a mládeže a viacerí žiadajú, aby vysielanie upútavky bolo zastavené. Rada však o výške pokuty a ostatných sankciách môže rozhodnú až po riadnom procese.

Takéto „krásavice“ účinkujú v novej šou.


Kampaň Kony dokazuje silu internetu

Video Kony 2012, za ktoré je zodpovedná nezisková organizácia Invisible children malo v priebehu jedného týždňa až rekordných 74 miliónov pozretí. Neziskovej organizácii zarobilo toto video dva dni po jeho nahraní na sever Youtube 5 miliónov dolárov a niekoľko dní po tom bolo vypredaných všetkých 500- tisíc balíčkov s propagačným náramkom a plagátmi. Kony je veliteľom Armády božieho odporu, ktorá využíva neplnoletých chlapcov ako vojakov a dievčatá ako sexuálne otrokyne. Stredoafrický región terorizuje už dve desaťročia. Práve tridsať minútové video má upozorniť verejnosť na zúfalú situáciu v Ugande a tlačiť na americkú administratívu, ktorá má v úmysle stiahnuť vojenské jednotky z Ugandy.  Svet má nové pravidlá. Technológie, ktoré spájajú svet, nám umožňujú reagovať na problémy našich priateľov,“ tvrdí režisér videa Jason Russel. „Ocitli sme sa v kľúčovom momente histórie. Robíme dejiny.“ Video tweetovali aj také osobnosti ako Oprah Winfrey či speváčka Rihanna. Celá kampaň má vyvrcholiť v noci z 20. apríla 2012, kedy majú byť plagáty Konyho vylepené po celom svete.

 Text: M&M tím

Viac o mne

Andrej Brník

Mám rád to čo robím a čo robím sa snažím robiť na 100%. Niekedy je to so mnou síce na nevydržanie, ale aj napriek tomu si myslím, že som celkom spoločenský.
Viac o mne

Viac zaujímavých článok z nášho webu