nov 132012
 

Tretí kanál JOJ chce konkurovať TA3

Televízia Joj oznámila zameranie a termín štartu dlhšie avizovanej tretej stanice, ktorá sa má začať vysielať v marci 2013 a bude mať dosiaľ najužšie vymedzené zameranie. Presný názov zatiaľ TV Joj neprezradila. Nový kanál chce mať ambíciu odvysielať najnovšie informácie z politického, spoločenského a kultúrneho diania ako prvá, mimoriadne spravodajstvo chce priniesť „v ktorúkoľvek dennú či nočnú hodinu“. Programovú  ponuku majú okrem spravodajstva dopĺňať akvizičné dokumentárne programy, pôvodné slovenské  dokumenty, lifestyleové programy a pravidelné talkshow, ktoré sa budú venovať politickým a spoločenským témam. Cieľovou skupinou by mali byť muži a mladé ženy v produktívnom veku.


Študent stiahol film, od internetu odpojili celý internát

Sťahovanie filmov, hudby či softvéru sa na slovenských vysokoškolských internátoch nemusí vyplatiť. Kvôli porušeniu autorských práv si dva dni bez prístupu k sieti vyskúšali študenti ubytovaní na dvoch internátoch Materiálovo-technologickej fakulty Slovenskej technickej univerzity na Bottovej ulici v Trnave.Za odpojenie internetu je zodpovedný študent, ktorý si stiahol film prostredníctvom torrentovej siete. Ak by si študent stiahol film z niektorej zdieľacej služby, postih by prísť nemal. Slovenská legislatíva totiž hovorí, že samotné sťahovanie hudby a filmov pre vlastnú potrebu je povolené. V prípade torrentov sa ale stiahnuté dáta následne stávajú zdieľanými s ďalšími používateľmi, čo v praxi znamená ich odsielanie – a to už povolené nie je. Takto správanie jedného používateľa ovplyvnilo všetkých ostatných a teda odpojenia celého internátu.


Zmajkovičová chce pokračovať v boji proti billboardom pri cestách

Podpredsedníčka NR SR Renáta Zmajkovičová (Smer-SD) chce pokračovať vo svojej aktivite Za čisté Slovensko, ktorou bojovala proti množstvu bibordov pri slovenských cestách.

Zmajkovičová chce pripraviť novelu stavebného zákona, kvôli regulácii billboardov. Mestám a a obciam chce dať možnosť, aby mohli obmedziť výstavbu billboardov. Svojou novelou chcela dosiahnuť to, aby bilbordy boli mimo miest a obcí vzdialené od ciest najmenej 250 metrov a v mestách a obciach minimálne 80 metrov. Voľnosť súčasnej platnej právnej úpravy vedie totiž podľa nej k bezhlavému umiestňovaniu informačných, reklamných a propagačných zariadení bez ohľadu na charakteristiku a vizuálnu stránku zasiahnutého územia.


Repčík odstúpil z vedenia SOZA

Riaditeľ Slovenského ochranného zväzu autorského pre práva k hudobným dielam (SOZA) Vladimír Repčík oznámil, že rezignuje na svoju funkciu z osobných dôvodov a Výbor SOZA rezignáciu riaditeľa prijal. Naposledy proti SOZA vo štvrtok 25. októbra protestovali pred sídlom Ministerstva kultúry SR na Námestí SNP v Bratislave s heslom „Stop SOZA! Hudbou proti výpalníkom!“ Amorálnym pokusom spoplatniť stužkové slávnosti, pohreby, svadby, diskotéky a iné kultúrne akcie má zabrániť malá novela autorského zákona, ktorá začne platiť od 1. decembra.


Markíza a Joj dostali pokuty, prehnali to s reklamou

Pokutu vo výške 3 319 eur uložila Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) televíziám Markíza a Joj. Markíza má zaplatiť za to, že film Účastníci zájazdu prerušila v jednom polhodinovom úseku dvomi reklamnými brejkmi, čo zákon zakazuje. Joj sa dopustila rovnakého porušenia zákona v rámci filmu Horton. Upozorniť na porušenie zákona sa muselo aj v diskusnej relácii Zoči-voči odvysielanej na Jednotke, pretože nebola zabezpečená všestrannosť informácií a názorová pluralita vo veci „čiernych stavieb“. Správne konania sa začalo aj so stanicou Plus za prekročenie zákonom stanoveného limitu 12 minút vyhradených pre reklamu a telenákup počas jednej celej hodiny v rámci filmu Pre hrsť dolárov, ako aj za neoznačenie vekovej prístupnosti.


Hacker na diaľku vypol kardiostimulátor

Hacker Barnaby Jack na nedávnej bezpečnostnej konferencii zo vzdialenosti 15 metrov dal testovanému kardiostimulátoru pokyn, aby uvoľnil 830-voltový šok. Barnaby Jack už predtým poukazoval na nedostatky zabezpečenia bankomatov a iných systémov. No v oblasti medicíny je táto hrozba najnebezpečnejšia. Pre chabé zabezpečenie dokázal hacker najprv získať informáciu o počte kardiostimulátorov v okolí niekoľkých metrov. A to aj s menami pacientov a doktorov, ktoré sú v týchto zariadeniach uložené. A potom odoslal príkaz na preťaženie vybraného kardiostimulátora. Každému je jasné, čo by to znamenalo, ak by daný kardiostimulátor mal implantovaný pacient.


FTV Prima  bude mať štvrtý kanál Prima Zoom

Rada pre rozhlasové a televizné vysielanie (RRTV) v stredu 31.októbra spoločnosti udelila licenciu na jeho prevádzkovanie prostredníctvom pozemného digitálneho vysielania a satelitu. Prima Zoom ponúkne dokumentárny program zameraný na filmy, seriály či magazíny.     Licencia na nový program, ktorý rozšíri terajšie portfólio staníc Prima Family, Prima Cool a Prima Love, je udelená na 12 rokov. Prima Zoom môže vysielať celý deň pri minimálnom limite 15 hodín denne. Podrobnosti o vysielacej schéme, ako aj termíne štartu jeho vysielania budú známe až neskôr.


Piano má nový analytický nástroj

Softvér, ktorý rakúska firma Novosense vyvíjala v Žiline, poskytne vydavateľom presnejšie štatistiky v reálnom čase. Pianu tak umožní rozšíriť existujúcu ponuku a priniesť ďalšie riešenia online predplatného pre nových aj súčasných mediálnych partnerov. Jedným z nich bude sofistikovaná verzia takzvaného “metered paywallu”, pri ktorom užívatelia platia predplatné po tom, ako využijú bezplatný prístup k určenému počtu článkov na stránke. Integrácia nového softvéru už prebieha a v decembri 2012 by ju mali začať využívať prví mediálni partneri Piana. Piano získava všetky existujúce technológie Novosense exkluzívne, dostupné budú v budúcnosti už len pod značkou Piano.


Spotrebitelia dávajú prednosť offline médiam

Spoločnosť Adobe prišla s prieskumom, ktorý prezrádza, čo si spotrebitelia o reklame naozaj myslia. Ľudia si reklamu najradšej pozerajú v časopisoch a počas pozerania obľúbenej televíznej relácie. Naopak, reklama v aplikáciách a digitálnych magazínoch im prekáža. Za najúspešnejšie reklamné médium považujú spotrebitelia aj marketéri práve tradičné média, teda print a televíziu. Blogy zas podľa respondentov predstavovali najnevhodnejšie reklamné médium. Reklama vytvorená profesionálnou reklamnou agentúrou je najefektívnejšia. V prvom rade by  mala rozprávať jedinečný príbeh a nie len predávať.


Formula 1 už nepôjde na RTVS, práva získala Markíza

Formulu 1 už v roku 2013 nebude vysielať verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS). Televízne práva získala komerčná skupina Markíza, ktorá chce atraktívnymi pretekmi posilniť najmä svoj mužský kanál Dajto.  O získaní práv informoval v nedeľnej relácii Zo zákulisia Markízy programový riaditeľ Dajto Lukáš Beňačka. Rovnako aj v brožúre pre zadávateľov reklamy na rok 2013 Markíza group avizuje, že si pre svoje obrazovky zabezpečila prenosy všetkých Veľkých cien Formula 1.


Čuchová reklama naberá na sile

Smell-vertising teda čuchové reklama využíva poznatok, že čuch je zo všetkých našich zmyslov najzakorenenejší. Podvedome si čuchom vyberáme jedlo, kvetiny i partnerov a na rozdiel od ostatných zmyslov, pri ktorých premýšľame, priamo útočí na naše emócie. Keď nám niečo nevonia, jednoducho to radi mať nebudeme, ani keby sme si to analyzovali zľava sprava. A naopak, ak nám vôňa pripomenie príjemný zážitok, podvedome si k novej skutočnosti vytvoríme pozitívny vzťah. Na vôňu však zďaleka nelákajú len predavači jedla a pitia, ale aj obchodníci s oblečením či elektronikou. Napríklad britské obchody s konfekciou Thomas Pink boli napustené vôňou čerstvo vypranej bavlnenej bielizne. Newyorský obchod Sony Style sa snažil svojich zákazníkov prekvapiť vôňou vanilky, pomaranča a cédru. Použitá vôňa tak vyzerá ako dobré a jednoduché riešenie, ale zásadnou podmienkou úspechu je zladiť ju s povahou propagovaného výrobku, a hlavne s ňou neobťažovať. Voňavo komunikuje aj kanadská spoločnosť McCain Foods, ktorá sa špecializuje na výrobu hranolčekov. Vo Veľkej Británii za účelom propagácie svojho nového produktu Ready Baked Jacket obsadila desať autobusových zastávok s 3D plagátmi, ktoré sa po stlačení tlačidla zahrejú a začnú voňať po pečených zemiakoch. Okrem vône dostanú okoloidúci aj zľavové kupóny na vyskúšanie novinky.


ADMA prijíma nových členov

Asociácia Digitálnych Marketingových Agentúr (ADMA) oslavuje svoje prvé narodeniny. Pri tejto príležitosti sa rozhodla dať šancu agentúram stať sa novým riadnym členom asociácie už od januára 2013.Za akých podmienok sa môžu agentúry stať členmi si prečítate v stanovách, deadline na odovzdanie prihlášok je 30. novembra 2012. V súčasnosti asociáciu tvorí 8 členov – Core4, digita.sk, MUW Digital, paravan interactive, SCR interactive, TRIAD Advertising, VISIBILITY, ZARAGUZA digital. ADMA združuje digitálne marketingové agentúry, spolupracuje s akademickou pôdou a zvyšuje informačnú úroveň trhu. Najnovšie ADMA pripravila užitočný postup pre zadávateľov, ako správne zostaviť jednotlivé brífy.


Text: Marianna Sádecká; Veronika Buláková

Viac o mne

Andrej Brník

Mám rád to čo robím a čo robím sa snažím robiť na 100%. Niekedy je to so mnou síce na nevydržanie, ale aj napriek tomu si myslím, že som celkom spoločenský.
Viac o mne

Posledné príspevky autora Andrej Brník (pozri si všetko)

Viac zaujímavých článok z nášho webu