dec 102013
 

Už nikdy prasknutý displej mobilu. Honda má (fake) riešenie

honda_airbag_pre_mobilTakmer každému majiteľovi smartfónu sa už stalo, že viac alebo menej poškodil svoje zariadenie pri páde na zem alebo inom tvrdom náraze. Čiastočne sa to dá riešiť rôznymi ochrannými krytmi a puzdrami. Aj keď náraz utlmia, rozbitie displeja je vysoko pravdepodobné. Výmena obrazovky potom môže stáť viac ako polovicu trhovej ceny smartfónu. Výrobca automobilov, motocyklov a záhradnej techniky Honda sa rozhodol vytvoriť ultimátnu ochranu pre každý smartfón. Systém je prevzatý z airbagov ich automobilov. Do kompaktného puzdra dokázali vtesnať viacero senzorov, ktoré detegujú gravitačné zrýchlenie alebo náraz. Potom sa aktivuje šestica miniatúrnych airbagov z toho istého materiálu ako v autách. Cenu ani dostupnosť Honda zatiaľ nezverejnila.

Celý postup zamýšľania sa nad problémom, jeho opisom a nájdením riešenia rozpráva šéf výskumu na tomto videu.


Pri reklamách sa už budú musieť zverejňovať ceny volaní i esemesiek

Povinnosť uvádzať ceny telefonických volaní a SMS správ v reklamách zavádza novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorú vo štvrtok schválil parlament. Právnu normu predložili poslanci za Smer-SD Anton Martvoň a Otto Brixi. Pravdivý a úplný údaj o cene SMS správy a o jednotkovej cene volania alebo maximálnej možnej cene volania, ktorú bude musieť spotrebiteľ za takéto volanie uhradiť, musia firmy uviesť v akejkoľvek obchodnej komunikácii. A to i vrátane reklamy a marketingu, ktoré od spotrebiteľa vyžadujú, aby na získanie tovaru alebo služby kontaktoval predávajúceho telefonicky na čísle služby so zvýšenou tarifou.


JandL sa dostal do finále Eurobestu

JandL_ForbesReklamná agentúra JandL postúpila na shortlist európskeho festivalu reklamy Eurobest s prácou „Pohľad do skutočného sveta biznisu“ pre magazín Forbes.
Vizuál, ktorý bol nasadený v printe, vytvoril americký ilustrátor Nathaniel Hallinan. V jeho portfóliu sa okrem iných nachádzajú aj práce pre Disney Studios a kampaň Psyop pre Coca-Colu pri príležitosti Superbowlu. Za kampaň pre Forbes získala agentúra v súťaži v oblasti reklamy aj na Slovensku Strieborný klinec.


Sme.sk chce vecné diskusie, niektoré budú po novom moderované (aktualizované)

sme_sk_logoSpravodajský web Sme.sk na blogu oznámil, že od budúceho týždňa zavedie nový typ komentárov k článkom – moderované diskusie. Ako web uviedol, využívať ich chce pri malom počte článkov, zhruba jednom percente.
Filtrovať príspevky diskutujúcich budú moderátori. Povoľovať budú také, ktoré „pomáhajú verejnej debate“.
Najčítanejší spravodajský portál krok zdôvodňuje aj tým, že chce vyhovieť čitateľom, ktorí sa najčastejšie ponosujú práve na úroveň diskusií. Zaujímavé názory v nich podľa Sme.sk prebíja často „hlušina“.


Vášeň na internete

Aj keď sa na prvý pohľad možno zdá, že internet začína byť preplnený médiami, najmä tými povrchnejšími, stále je v ňom priestor pre nové spravodajské stránky, napríklad lokálne. Dôkazom sú aj dva úspešné projekty spoza hraníc.
Davidovi Černému a Jakubovi Liškovi z Prahy sa podarilo v podstate bez prostriedkov vybudovať na Facebooku stránku porovnateľnú s celoštátnymi médiami. Všetko postavili na takzvanej ľudovej žurnalistike. Dnes majú viac ako 45-tisíc fanúšikov a spúšťajú aj vlastný web. Naproti tomu Slovenka, Katarína Hybenová, začínala rovno na vlastnej webovej stránke. V USA, kam odišla ako právnička, sa jej zachcelo viac slobody a tvorivosti. V súčasnosti je z nej úspešná blogérka, ktorá vytvorila v newyorskej štvrti lokálny blog Bushwick Daily. Oba príbehy spája prakticky nulová finančná investícia, tvrdá práca, ale najmä veľké nadšenie.


B2B Group zvíťazila v medzinárodnom digitálnom tendri

B2B_GroupSlovenská online marketingová firma B2B Group zvíťazila v medzinárodnom výberovom konaní spoločnosti Generali Turecko v konkurencii ôsmich agentúr. Od decembra tohto roka zabezpečuje B2B Group, ako jediný partner, výkonnostné online marketingové kampane s cieľom dostať spoločnosť Generali Turecko na pozíciu lídra medzi online poisťovňami na tureckom trhu. Pre agentúru to bude, po Slovensku a Maďarsku, už tretia krajina, kde spolupracuje na online kampaniach pre povinné zmluvné a havarijné poistenie (CASCO).

 

Text: Veronika Buláková
Zdroj: medialne.sk

Lenka "Smarty" Ďurišová

Milujem prácu s ľuďmi, spoznávanie tých nových a nekonečné množstvo možností učiť sa. Toto všetko mi poskytuje rádio Aetter.sk, kde pôsobím tretí rok ako redaktorka spravodajstva.
Čo ma vystihuje?
,,Prudký jed býva v malých fľaškách!" - áno, okrem iného, aj moje centimetre. 🙂
A nie, moja prezývka nie je odvodená od "smart". 😀

Posledné príspevky autora Lenka "Smarty" Ďurišová (pozri si všetko)

Viac zaujímavých článok z nášho webu