nov 262013
 

TRNAVA. Poznáte to, keď pozeráte v televízii reklamy a oni ich stále prerušujú krátkymi úsekmi filmov?  Takýto problém určite nebol v pondelok 25.11. 2013 v Kine OKO, kde prebiehal historicky prvý (a dúfame, že nie posledný) ročník Noci v Reklame.

Na prvý pohľad táto akcia neznie veľmi zaujímavo. Veď kto by chcel tri hodiny vkuse pozerať reklamy, ktorých máme už aj tak všetci po krk? No ako povedali hneď v úvode organizátorky: „Podnikať bez reklamy je ako mrkať v tme na dievča – nikto okrem vás nevie, čo robíte.“ A je to svätá pravda. Reklama je súčasťou našich každodenných životov, aj keď si to niekedy neuvedomujeme.

Na tejto akcii však ľudia nepozerali obyčajné reklamy, ktoré sledujeme v televízii každý deň. Premietali sa tu jedinečné, väčšinou už vyradené, reklamy, ktoré nie vždy splnili svoj účel. Organizátorky ich porozdeľovali celkovo do šiestich kategórií, z ktorej každá obsahovala osem reklám. Boli to:

  • veľmi obľúbené reklamy na automobily;
  • zakázané reklamy, ktoré neobsahovali vždy len erotický podtón, ako by ste si mysleli;
  • reklamy, ktoré sa vysielajú v Amerike počas Superbowl-u;
  • virálne reklamy – nízkonákladné reklamy (zväčša experimenty a pokusy so skrytou kamerou), ktoré dosiahnu vysokú popularitu;
  • vzhľadom na blížiace sa sviatky nesmel chýbať ani blok vianočných reklám;
  • a napokon reklamy, ktoré organizátorky nevedeli zaradiť do konkrétnej kategórie, a tak ju nazvali Iné.

Po každej kategórii vhodili do publika tričko a ten, kto ho chytil, určil víťaznú reklamu v danom bloku.

Medzi jednotlivými blokmi sme mali „menšiu“ prestávku, v ktorej sa nám predstavili hostia z reklamnej agentúry This is LOCCO. Agentúra pôsobí na trhu zatiaľ iba jeden rok, no už teraz majú mnoho klientov, ku ktorým patria značky ako napríklad Siemens, Liptov syry, Tesco, Royal Canin a podobné. Tím tejto reklamnej agentúry sa sústreďuje viac na crossline reklamu. To znamená, že všetko začína na internete (online) a neskôr pokračuje do televízie, letákov a pod. (offline).

Svoje prezentácie si pre nás pripravili dvaja z 20-členného tímu. Prvá sa predstavila Lucia (copywriter), ktorá opisovala kreatívny proces. Porozprávala nám všetko – od zadania úlohy až po odsúhlasenie klientom.

Druhý sa predstavil Juraj, mimochodom bývalý študent FMK, ktorý sa venoval téme mobilného marketingu. Čo v reči obyčajných smrteľníkov znamená propagácia cez mobil, aplikácie, tablety a podobné vymoženosti tejto doby. Jeho prezentácia obsahovala množstvo zaujímavých videí zo sveta a, samozrejme, nejaké tie zásady, ktoré by mali tvorcovia dodržiavať, aby sa ich produkt predával.

Ku koncu sa otvorila diskusia s Luciou, Jurajom a ich dvomi kolegami. Ľudia dostali na každú otázku vyčerpávajúcu odpoveď a ešte za ňu obdržali aj tričko ako darček. Po diskusii nasledovala tombola, v ktorej súťažil každý, kto si na začiatku zakúpil tombolový lístok. Žrebovali hostia a tí štastnejší z publika vyhrali zaujímavé ceny, ako napríklad šiltovky, poukazy na kebab a iné dobroty.

Dúfame, že to nebol posledný ročník tejto výnimočnej akcie a tí, ktorí ste tam neboli, si určite nenechajte ujsť ten budúci.

Text: Alexandra Bartlová

Karin Kubíková

Pozitívnym prístupom som si prešla päťročnou cestou aj (šéf)redaktorky. Rádio bolo pre mňa na FMK tou najlepšou voľbou.

Viac zaujímavých článok z nášho webu

  • Cestovateľský večer AIESEC-uCestovateľský večer AIESEC-u Už dlho ťa láka zahraničie a spoznávanie nových kultúr? Snívaš o Brazílii, Rusku, Afrike alebo východnej Ázii? Chcel by si niekam ísť, ale nevieš ako? V tom prípade je AIESEC pre teba […]
  • Rozprávková beánia nesklamalaRozprávková beánia nesklamala V utorok (26.11.2013) sa roztrhlo vrece s rozprávkovými bytosťami. Mohli ste ich stretnúť na autobusovej zastávke, na námestí, ale hlavne v Relaxe. Konala sa totiž obľúbená FMK Beánia, […]
  • Mária Tóthová-Šimčáková: Rodina akoby stratila spoločný programMária Tóthová-Šimčáková: Rodina akoby stratila spoločný program Je veľkou profesionákou vo svojom obore a pre užitočné rady za ňou chodia ľudia z celého Slovenska. S klientmi sa stretáva prevažne v domácom prostredí, no prax s deťmi jej rozhodne […]
  • Agenti 007 obkľúčili RelaxAgenti 007 obkľúčili Relax TRNAVA. V utorok večer (25.11. 2014) sa pred trnavským Relaxom začala zhlukovať podozrivá skupinka mužov v čiernych oblekoch v sprievode elegantných mladých dám. Nie, nešlo o žiadne […]
  • Obľúbený študentský podnik Cerveza oslavoval svoje druhé narodeniny!Obľúbený študentský podnik Cerveza oslavoval svoje druhé narodeniny! Cerveza. Po španielsky pivo, po študentsky - obľúbený podnik, v ktorom vám nalejú poldecák v štastnej hodinke (lepšie povedané v dvoch šťastných hodinkách od 19.00 do 21.00) za ,,pouhých" […]