Recept na úspešný rebranding
Napísal abrnkyna 2. apríla 2015
Má 23 rokov manažérskych a odborných skúseností v oblasti služieb, rýchloobrátkového tovaru, v sektore bankovníctva a poisťovníctva. Je jednou z prvých osôb, ktoré na Slovensku pracovali v marketingovom oddelení pre občerstvenie McDonald’s. Neskôr riadila český aj slovenský trh pre ING. O svoje skúsenosti sa s nami Tamara Štrbáková podelila v pondelok ráno v Jame na prednáške o rebrandingu a o tom, ako prepojenie značky so športovým marketingom prinieslo firme ING nových klientov.
V úvode sa nám táto sympatická žena predstavila a načrtla, ako sa ku svojej práci dostala. To, že má toho za sebou skutočne veľa, potvrdil aj fakt, že namiesto stručných dvoch viet rozprávala o sebe asi pätnásť minút. Potom prešla k hlavnej téme prednášky, čiže rebrandingu.
Tamara dlho pôsobila v Holandsku, kde získala titul Master of Business. Holandská značka National Netherlander bola práve tá, ktorá bola rebrandovaná. „Nebolo to jednoduché. National Netherlander mal už viac ako 50% povedomie o značke. ING prišlo na trh ako novinka. Navyše, riziko zlyhávania rebrandingových stratégií je vo všeobecnosti veľmi vysoké, pohybuje sa až okolo 65%,“ vyjadrila sa.
Ako pri väšine stratégií, aj v ING bolo potrebné najprv si stanoviť ciele projektu. V ich prípade to bolo najmä 5% zvýšenie povedomie o značke, rozšírenie distribučných kanálov o kamenné pobočky, posilnenie call centier a internetovej komunikácie, a taktiež zvýšenie predaja životného produktu. Ciele boli naplnené nad očakávania.
Aby však tieto ciele naplnili, bolo potrebné stanoviť funkčnú stratégiu. A to prostredníctvom športového marketingu. ING sa stalo top partnerom Slovenskej hokejovej reprezentácie, a taktiež partnerom HC Slovan a HC Košice.
Pozitívnym paradoxom bolo, že táto spolupráca začala v správnom čase. V roku 2002, keď sa Slovensko stalo majstrom sveta v ľadovom hokeji. V tomto období nemohol prehliadnuť dresy s obrovským nápisom ING ani jeden fanúšik.Určite aj tento fakt prispel k úspešne naplneným cieľom zvýšenia povedomia o značke.
Tamara Štrbáková nám okrem konkrétneho príkladu rebrandigu v ING porozprávala aj veľa zaujímavých informácií zo sveta marketingu. Okrem porovnania holandského a slovenského trhu, na záver aj stručne zhodnotila kvality správneho predajcu.
„Ak viete predať životnú poistku, viete predať čokoľvek,“ povedala Tamara Štrbáková.
Tu si môžete vypočuť reportáž Diany Veizerovej z prednášky:
Karin Fronková