nov 062013
 

foto_140Čo vnímate pod slovom dizajn?

My dizajn vnímame ako úžitkové umenie. Umenie, ktoré má mať nejakú funkciu. Dá sa posudzovať z dvoch pohľadov – z objektívneho a subjektívneho. Základnou úlohou dizajnu je, že má predávať. Na druhej strane majú dizajnéri zásadnú úlohu, ktorá sa volá spoločenská zodpovednosť,“ hovorí Adam Znášik. Milan Jursa dodáva: „pre mňa ako grafického dizajnéra je dizajn v prvom rade niečo ako univerzálny komunikačný jazyk. Pomocou grafických prvkov sa pokúšame odovzdávať posolstvo alebo emóciu našim klientom.“ Ondrej Zachar: „dizajn je proces, neustále hľadanie a pokrok. Dobrý dizajn je taký, ktorý je vyvážený. Je v ňom vybalansovaná aj forma aj obsah.

Na to, aby sa stal dizajn nesmrteľným, musí sa v ňom spojiť viacero hodnôt. Nechávate sa inšpirovať svojimi emóciami alebo uprednostňujete zaužívané postupy?

Martina Králová: „Funkčnosť je „must. Neexistuje konečný stav dokonalosti. Svet okolo nás sa neustále mení a my musíme reagovať veľmi rýchlo.“ Ondrej Zachar dodáva: „nejaké zaužívané postupy tu neexistujú. Scénografia, architektúra či tvorba v priestore je neopakovateľná. Nepamätám si postup, ktorý by som využil dvakrát. Áno, emócia je veľmi dôležitá.

Rôznorodé spektrum klientov pristupuje odlišne k jednotlivým trendom v dizajne. Do akej miery je agentúra schopná klientovi predať efektívny a účelný dizajn, a čo robíte preto, aby sa dizajn dostal ku klientovi?

foto_130Adam Znášik: „V prvom rade musí byť v agentúre človek, ktorý je nadčasový. Podľa mňa je kľúčový klient, aby rozumel svojmu produktu a zákazníkom. Ak to nedokáže, musíme zastupovať aj rolu marketingovej agentúry.“ 

Máte nejaké posolstvo pre študentov, poslucháčov? Ovplyvňuje vás pri tvorbe vzdelanie a technické zameranie?
Milan Jursa: „či ma ovplyvňuje vzdelanie a technické zameranie? Jednoznačne áno. Môžem povedať, že technická časť štúdia mi veľmi pomáha pri analýze pri hľadaní toho problémového. Klientom ukazujeme až riešenia, nie prvotnú tvorbu. Vzdelanie je potrebné a nikdy nekončí. Treba sa učiť históriu, historické súvislosti, kultúrne kontexty.“ Martina Králová: „každý deň si musíte niečo nové prečítať a vedieť na to zareagovať. Dôležité je mať aj dobrý marketingový mix. Dobrý projekt je úplný základ.“ Adam Zášik: „treba sa sústrediť na to, čo robíte. To je tá najoceniteľnejšia vec – rozumieť tomu, čo robíte.“

Záver panelovej diskusie zhrnul jej moderátor Artur Bobovnický slovami: „dizajn, ktorý predáva je založený predovšetkým na tom, že váš klient vie, čo chce. Dizajn, ktorý je niečím iný, inovatívny, otvorený novým informáciám. Toto všetko by malo priniesť emócie, ktoré majú vytvoriť produkt a následne ho predať.“

 

TEXT: ZS

Viac o mne

Andrej Brník

Mám rád to čo robím a čo robím sa snažím robiť na 100%. Niekedy je to so mnou síce na nevydržanie, ale aj napriek tomu si myslím, že som celkom spoločenský.
Viac o mne

Posledné príspevky autora Andrej Brník (pozri si všetko)

Viac zaujímavých článok z nášho webu

  • FMK za krajší úsmevFMK za krajší úsmev Trnava. Každý z nás túži mať žiarivý úsmev Hollywoodskej hviezdy a keď sa nedarí, jednoducho to zvalíme na genetiku, veď starká mala zlé zuby. Ale tá za to určite nemôže, ako ste sa dnes […]
  • Inšpiruj sa mladými podnikateľmi a buď úspešný aj ty!Inšpiruj sa mladými podnikateľmi a buď úspešný aj ty! TRNAVA, HOTEL INKA. Inšpiratívny večer – zamestnanie mladým sa uskutočnil 27.2.2014 (štvrtok) v Hoteli Inka v Trnave. Štyria zaujímaví hostia porozprávali o svojich úspechoch v podnikaní, […]
  • Ako vnímajú blížiace sa voľby študenti?Ako vnímajú blížiace sa voľby študenti? TRNAVA. Už niekoľko mesiacov nás obklopujú bilbordy, reklamy a letáky s tvárami kandidátov na prezidenta Slovenskej republiky. Tento týždeň je intenzita informácii o voľbách oveľa väčšia, […]
  • Jedz a chudni!Jedz a chudni! Chceli by ste schudnúť 17 kg za 3 mesiace jedením a bez jojo efektu? Ako sa to podarilo študentke FMK sa dozviete práve tu. Otrepanú frázu „od pondelka chudnem“ si už každý z nás […]
  • Meškanie vlakov = nočná mora študentovMeškanie vlakov = nočná mora študentov TRNAVA. Približne polovica študentov využíva na cestovanie železničnú dopravu. Plné železničné stanice, preplnené vlaky, meškania vlakov a niekedy aj problémy s cestovnými lístkami sú […]