apr 172012
 

 

Nestihli ste si nás vypočuť?

Rok  2011 prial reklame

Globálne výdavky na reklamu vzrástli v minulom roku o 7, 3 percenta, uviedla agentúra Nielsen na svojej internetovej stránke. Najvýraznejší nárast v objeme vynaložených prostriedkov na reklamu bol zaznamenaný v treťom kvartáli minulého roka. Celosvetové náklady spojené s reklamou sa tak vyšplhali až na 498 miliárd amerických dolárov. Reklamní zadávatelia vlani minuli na reklamu v televízii viac ako na reklamu v rozhlasoch, a to o necelé jedno percento. Firmy tiež siahli hlboko do vrecka, aby investovali do reklamy na internete a to až o 24 percent viac oproti roku 2010. Naopak v Európe výdavky na reklamu klesli o 0,4 percenta. Klesajúci trend sa prejavil predovšetkým v krajinách sužovaných hospodárskou krízou – Grécko( -13,1%), Taliansko(-4%) a Španielsko (-9,7%). V regióne Blízkeho východu  a Afriky sa na reklamu vynaložilo o 11,3 % financií viac ako v roku 2010. rastúce tendencie sa objavili aj v Ázii ( +11,5%) a v Latinskej Amerike (+11,6%).


Cena pri výbere nových priestorov RTVS nebude rozhodovať           

Fakt, že RTVS hľadá nové priestory na prenájom je známy. Podľa akých kritérií si bude verejnoprávna inštitúcia vyberať? Vedenie RTVS má v pláne rozhodovať sa podľa viacerých faktorov. Asi najdôležitejším bude výška mesačného nájomného a energetická trieda objektu. Telerozhlas sa taktiež zaujíma o vplyv objektov na životné prostredie či dopravné riešenie. V úzadí nestojí ani bezkolíznosť organizačno-prevádzkového a dispozičného riešenia“, použité materiály a využitie prírodných daností lokality. Odborná porota bude vyberať z anonymných projektov, ktoré splnia prvé dve kritériá. Z toho vyplýva, že výška nájomného a energetická trieda, od ktorej závisia náklady na energie, nebudú kľúčovým faktorom pri výbere budovy RTVS. Je možné, že verejnoprávne médium si vyberie aj najdrahší priestor, ak získa viac bodov za dopravné riešenie či vzťah k životnému prostrediu. RTVS hľadá nové priestory, pretože STV sa musí z výškovej budovy v Mlynskej doline vysťahovať pre rekonštrukciu, na ktorú nemá dostatok financií a prenájom budovy je jediným schodným riešením.


Facebook kúpi Instagram

Facebook sa chystá k najväčšej akvizícii za osem rokov svojej existencie. Najväčšia sociálna sieť kúpi za miliardu dolárov spoločnosť Instagram. Tá sa venuje vývoju aplikácie pre zdieľanie fotografií v mobilných telefónoch iPhone a najnovšie aj v mobiloch s operačným systémom Android. „Pre Facebook je to kľúčový míľnik, pretože je to vôbec prvýkrát, čo sme získali produkt a spoločnosť, ktorá má toľko používateľov,“ oznámil na svojom blogu spoluzakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg. Facebook prevezme aj tím vývojárov Instagramu. Práve tí sa zaslúžili o možnosť úpravy fotografií v inteligentných telefónoch pomocou filtrov. Od januára 2011, kedy vyšiel na trh, si stihol Instagram získať približne 30 miliónov užívateľov.


Ta3 plánuje zmenu programovej štruktúry

So zmenou generálneho riaditeľa Ta3, prichádza aj reforma programovej štruktúry. Od pondelka 16. apríla si tak diváci budú musieť zvyknúť na „facelift“, ktorý dá viac priestoru ekonomike, zahraničnému spravodajstvu a kultúre.  Medzi najmarkantnejšie zmeny treba určite zaradiť zrušenie Hlavných správ, ktoré spravodajský kanál nahradil blokom regionálnych správ s názvom Slovensko Dnes. K úbytku spravodajstva však týmto krokom nedôjde. Pravidelné polhodinové Žurnály bude televízia vysielať päťkrát denne: o 12:00, o 16:00, o 20:00, o 22:00 a o 23:30. Podľa tlačovej správy sa snaží vychádzať v ústrety životnému štýlu svojich cieľových skupín. Relácia Téma dňa sa presúva z 19:50 na 20:30, piatok bude patriť formátu Dobré správy. Zmena nastane aj v politickej diskusii debata – vysielať sa bude už o 21. hodine a svoju periodicitu rozšíri aj o štvrtok. Zmena programovej štruktúry sa bude týkať aj rotovania spravodajských príspevkov. Tie sa doteraz neustále opakovali, no transformácia Ta3 prinesie už iba čerstvejšie spravodajstvo. Ta3 prinesie aj zopár nových formátov: 24 hodín vo svete, Týždeň v kultúre, Šport Extra a relácia …a just! známa z obrazoviek STV.


Joj a Prima spúšťajú tretie Česko Slovensko má talent

Televízie Joj a Prima Family začali zháňať súťažiacich do tretej série licencovanej šou Česko-Slovensko má talent. Castingy sa uskutočnia počas mája a júna v ôsmich slovenských a českých mestách. Prvý z nich sa uskutoční 5. mája 2012 v Ostrave, na ktorý už pozývajú prostredníctvom prvej náborovej upútavky.
„Pre TV Joj boli uplynulé dva ročníky svetovo najúspešnejšej talentovej šou mimoriadne vydarené, keď v oboch prípadoch dokázali priniesť na televízne obrazovky kvalitnú zábavu a zároveň poraziť ponuku konkurencie,“ uviedol v tlačovej správe generálny riaditeľ TV Joj a Plus František Borovský. Hlavnou cenou v treťom ročníku Česko- Slovensko má talent nebude okrem sumy 100-tisíc eur angažmán v Las Vegas, ale 80-dňová cesta okolo sveta.  Joj a Prima šou vysielali ako svoj ťažiskový projekt počas uplynulých dvoch jesení. Prvá séria mala na oboch trhoch ako priameho konkurenta podobnú šou Talentmania, ktorú si vytvorili televízie Markíza a Nova.


Google+ prešiel výrazným redizajnom

Krátko po zavedení nových profilov Timeline na sociálnej sieti Facebook redizajnoval aj konkurenčný projekt Google+. Google svoju sociálnu sieť vylepšuje permanentne, aktuálne zmeny však boli po sérií drobných úprav naozaj výrazné. S novým vzhľadom sa obe siete od seba značne odlíšili.  Najviac viditeľným počinom je hlavný ovládací riadok, ktorý sa z hornej lišty presunul do ľavého stĺpca. Vo vertikálnom menu sa nachádzajú samostatné ikony pre stream, profil, fotografie, hangouts či hry. Poradie týchto ikon sa dá ľubovoľne meniť.  Uprostred je nástenka, takzvaný stream so statusmi priateľov. Na pravú stranu sa presunul stĺpec s priateľmi, s ktorými sa dá chatovať. Stream sa dá filtrovať, vďaka čomu sa dajú zobraziť všetky príspevky, alebo len príspevky od rodiny či kolegov – rozdelené podľa okruhov. Novinkou je aj väčšie zobrazovanie zverejnených fotografií a zmena ich usporiadania v albumoch. Google+ je kompletne preložený do slovenčiny. Ohlasy verejnosti sú zatiaľ vo väčšine prípadov pozitívne, na rozdiel od Facebooku, kde každá zmena dizajnu vyvolá vlnu aktivít a petícií typu „Chcem starý Facebook“. Na druhej strane, počet registrovaných pravidelne pribúda. Posledné oficiálne čísla hovoria už o počte 170 miliónov registrovaných používateľov. Facebook koncom minulého roka hlásil naopak 850 miliónov aktívnych „priateľov“.


Otec Simpsonovcov odhalil, kde leží reálny Springfield
Mesto Springfield, domov animovanej rodiny Simpsonovcov, leží v americkom štáte Oregon. V rozhovore pre časopis Smithsonian Magazine to uviedol tvorca animovaného seriálu Matt Groening. Počas 23 rokov vysielania seriálu bola poloha Springfieldu pre fanúšikov záhadou a za domov Simpsonovcov sa vyhlasovalo mnoho miest tohto mena po celých Spojených štátoch.
Groening vyrastal v Portlande v Oregone, takže voľba mesta v tomto štáte bola logická. Autor Simpsonovcov si však v minulosti opakovane vymýšľal lživé historky o tom, kde „skutočný“ Springfield leží. V rozhovore pre časopis Groening uviedol, že Springfield je jedným z najbežnejších mien pre mestá v USA.
Obyvatelia oregonského Springfieldu po Groeningovom oznámení polohy seriálového mestečka  vyzerali, že nie sú prekvapení „Vedeli sme to,“ vyhlásil hovorca mesta Niel Laudati. Podľa neho obec už skôr zaradila Simpsonovcov medzi miestne pamiatky a v miestnom múzeu je vystavená pohovka pripomínajúca tú, na ktorej seriálová rodina sadá v úvodnej znelke.


Google konečne ukáže svetu slovenské ulice
Po tom, čo bol v roku 2010 oznámený tento zámer, vyrazili Street View autá konečne 11. apríla do ulíc 19 slovenských miest, vrátane hlavného mesta Bratislavy. Cieľom Googlu je zachytiť historicky a kultúrne dôležité miesta a mestá na Slovensku v podobe panoramatických fotografií, ktoré neskôr pribudnú na Mapách Google. Autá budú jazdiť len na verejne dostupných priestranstvách a fotodokumentácia sa bude následne niekoľko mesiacov spracovávať pomocou špeciálnej technológie na ochranu súkromia. Street View autá začnú so zberom fotodokumentácie v mestách, ktorých ulicami sa čoskoro budú môcť virtuálne prechádzať používatelia z celého sveta. Autá bude možné vidieť v Banskej Bystrici, Bardejove, Bratislave, Humennom, Komárne, Košiciach, Leviciach, Liptovskom Mikuláši, Martine, Nitre, Nových Zámkoch, Poprade, Prešove, Prievidzi, Rimavskej Sobote, Spišskej Novej Vsi, Trenčíne, Trnave a Žiline. Informácie o tom, kde sa autá pohybujú, sú dostupné na stránkach Google. Google spúšťa verejnosťou očakávaný projekt Street View po ukončení rokovaní s Úradom na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky a splnení všetkých lokálne špecifických podmienok pre ochranu súkromia, ktoré sú dôležitým aspektom pri zbere fotodokumentácie.

 


Autori:Magda a Lenka

Viac o mne

Andrej Brník

Mám rád to čo robím a čo robím sa snažím robiť na 100%. Niekedy je to so mnou síce na nevydržanie, ale aj napriek tomu si myslím, že som celkom spoločenský.
Viac o mne

Posledné príspevky autora Andrej Brník (pozri si všetko)

Viac zaujímavých článok z nášho webu