mar 172012
 

TRNAVA, SKLADOVÁ.Vo štvrtok 15. marca sme u nás privítali Vincenta Harrisa – experta na marketing v oblasti online komunikácie. V budove FMK na Skladovej ulici nám zakladateľ spoločnosti HarrisMedia priblížil inovatívne prístupy v online komunikácii na tému: The use of Social Media in Mobilization Campaingns.

Už v úvode prednášky sa poslucháči mohli dozvedieť o špecifikách používania virtuálneho prostredia. Vo vzťahu k efektívnemu využívaniu predností sociálnych sietí bolo poukázané, že nestačí len aktualizovať tzv. statusy, pridávať fotografie či vlastné videá. Dôležité je predovšetkým zapájať užívateľov do samotnej komunikácie a to apelovaním na tzv. like-ovanie, sharovanie či komentovanie vyhodených obsahov. Novinkou v pridávaní obsahu je tvorba aplikácií, ktoré sa stávajú čoraz obľúbenejšie a prispievajú k rozšíreniu počtu oslovených používateľov.

Spontánna diskusia účastníkov s priateľským Vincentom Harrisom viedla k témam o aktuálnom spôsobe využívania online komunikácie na slovenskom trhu v porovnaní s americkým. Podľa Vincenta Harrisa facebook používa najviac slovákov vo veku 25-34 rokov pričom v USA je facebook „old“ (pozn. red. z angličtiny znamená starý), pretože najviac užívateľov má priemerne viac ako 55 rokov. Sociálnu sieť twitter.com podľa posledných prieskumov zatienil tzv. linkedin.com, celosvetová obchodná sieť s viac ako 150 mil. aktívnych užívateľov. Na základe týchto poznatkov bolo tiež zdôraznené, že je dôležité vnímať spätné reakcie užívateľov a dozvedieť sa o nich čo najviac, čo neskôr prispieva k zefektívňovaniu komunikačnej stratégie.

HarrisMedia má za sebou spoluprácu v rámci predvolebných online kampaní s americkými guvernérmi, členmi senátu, či ostatnou politickou elitou. Ako prvá využila možnosť vytvárania facebook aplikácií a hier na promovanie politickej kampane. V súčasnosti spolupracuje na predvolebnej kampani kandidáta na prezidenta USA konzervatívneho Newta Gringricha. Ten sa stal spomedzi ostatných kandidátov na prezidenta prvým, ktorý využil vo svoj prospech facebook „timeline“. Súčasťou online kampane je facebook stránka jeho súpera Mitta Romneyho, na ktorej s použitím funkcie timeline, poukázal na Romneyho predošlé vyjadrenia, ktoré ho ukazujú v negatívnom svetle.

Tu si môžete pozrieť prácu HarrisMedia
Prvú politickú „timeline“ kampaň si môžete pozrieť aj na FB

Text a foto: Eva KUKUROVÁ

Viac o mne

Andrej Brník

Mám rád to čo robím a čo robím sa snažím robiť na 100%. Niekedy je to so mnou síce na nevydržanie, ale aj napriek tomu si myslím, že som celkom spoločenský.
Viac o mne

Viac zaujímavých článok z nášho webu

  • Mediálny expert na FMKMediálny expert na FMK TRNAVA. Dňa 15.3.2012 o 9.30 v BM 338 na Skladovej privítame zakladateľa spoločnosti Harris Media Vincenta Harrisa. Okrem svojich skúseností s prácou vo virtuálnom svete vám […]
  • Zo sveta médií a marketingu (13.–20. november)Zo sveta médií a marketingu (13.–20. november) Facebook spustil agregátor pracovných ponúk Hľadáte prácu? Odteraz vám pomôže Facebook. Sociálna sieť spustila svoju dlho očakávanú službu Social Jobs. Služba je momentálne určená […]
  • Eurovision 2017: Toto je víťazná skladbaEurovision 2017: Toto je víťazná skladba Včera (13.5) sa v ukrajinskom Kyjeve konal už 62. ročník Veľkej ceny Eurovízie. V dvoch semifinálových a v jednom veľkom finálovom kole súťažilo až 42 (nie len) európskych krajín. Víťazom […]
  • Ticho pred hudobnou smršťou RED BULL SOUNDCLASHTicho pred hudobnou smršťou RED BULL SOUNDCLASH Poriadne husto je medzi dvoma slovenskými kapelami Vidiek a Puding pani Elvisovej. Počas uplynulého víkendu tvrdo makali v skúšobniach, aby zahviezdili na premiérovom slovenskom Red Bull […]
  • Letí, letí všetko letíLetí, letí všetko letí KEDY: Pondelok, 19.3. KDE: TRNAVA Mestská  športová Hala ZAČIATOK: Odlet o 10:00 Čo má krííídla všetko letí! Papierové lietadlo? Letí! A keď doletí najďalej, či najdlhšie, alebo […]