máj 132014
 

Ako Galaxy S5, ale za zlomok ceny? Tesco uvedie vlastný smartfón

Hudl2Keď sa vlani v lete objavili informácie, že Tesco pracuje na vlastnom tablete, prvé reakcie boli zmiešané a spojené s pochybnosťami. Teraz reťazec doplní ponuku aj o vlastný smartfón.
Úškrny pri tablete vyplývali z obáv, že jedinou devízou zariadenia bude jeho nízka cena. Keď však na jeseň britský maloobchodný reťazec tablet s označením Hudl predstavil, ukázalo sa, že za sumu pod 150 eur, a pre členov vernostného programu ešte výrazne nižšiu, dostanú zákazníci pomerne svižný tablet so štvorjadrovým procesorom, pamäťou s veľkosťou 1 GB či 16-gigabajtovým úložným priestorom v základnej verzii.
Na september tohto roka pripravuje Tesco predstavenie druhej generácie zariadenia Hudl 2. Firma má zaregistrovanú ochrannú známku na produkt aj na Slovensku, tu sa však zatiaľ na pulty predajní nedostal.


Hitlerovské faux pas: Nemecká reklama na Ariel potajme heilovalaBnHe63mCIAA-17y

Americká firma Procter&Gamble v Nemecku lákala zákazníkov na prací prášok Ariel v balení obsahujúcom mimoriadnych 88 dávok. Údajne nevedomky, v reklamnej akcii odkazovali na nacistický pozdrav. Číslovka 88 je notoricky známym zástupným symbolom pre zakázaný nacistický pozdrav Heil Hitler. Písmeno H je totiž ôsme v abecede. Pohoršenie podľa agentúry DPA vyvolalo mimoriadne balenie, na ktorom je zobrazený biely dres nemeckého národného mužstva s čiernou číslovkou 88. Firma Procter&Gamble sa od úmyslu propagovať nacizmus dištancovala. Chcela vraj nalákať na 83 pracích dávok plus päť dávok zdarma, vysvetlila agentúre DPA hovorkyňa nemeckej pobočky koncernu s tým, že akciu vyvinul „multikultúrny tím“, ktorý si neblahú súvislosť neuvedomil.


Apple nakúpi slúchadlá za miliardy

Beats__sluchadlaAmerický výrobca elektroniky Apple rokuje o kúpe výrobcu slúchadiel Beats Electronics. Za kalifornskú spoločnosť ponúka 3,2 miliardy amerických dolárov, napísal spravodajský portál Financial Times s odvolaním sa na nemenovaný zdroj. Podľa portálu by to bola najväčšia akvizícia v histórii spoločnosti Apple. Oznámená by vraj mohla byť už budúci týždeň. Zdroje oboznámené s priebehom rokovania ale upozorňujú, že firmy sa zatiaľ nedohodli na niektorých podrobnostiach a jednanie by sa ešte nemuselo podariť.


Hlava tretieho najľudnatejšieho štátu sa volá Mark Zuckerberg

ZuckerbergAni nie 20-ročný stvoril virtuálny svet, v ktorom je dnes doma viac ako miliarda ľudí na celom svete. Facebook, univerzálny „zbližovateľ ľudí“, vymyslel pred desiatimi rokmi Američan Mark Zuckerberg v izbe študentského kampusu spolu s dvomi kamarátmi. Možno vtedy ani netušil, ako rýchlo sa univerzitná sieť rozšíri do celého kyberpriestoru a zo svojho zakladateľa urobí miliardára. A to v stredu, 14. mája, bude mať ešte len 30 rokov.
Syn zubára a praktickej lekárky Mark Zuckerberg sa narodil v roku 1984 v mestečku White Plains v štáte New York na severe USA. S programovaním, jednou zo svojich najväčších vášní, začal už na strednej škole.
Vymyslel komunikačný program pre pracovníkov v otcovej firme, verziu hry Risk a hudobný prehrávač Synapse, ktorý dokázal pomocou umelej inteligencie rozoznať hudobné preferencie svojho užívateľa. Spoločnosti Microsoft a AOL chceli Synapse kúpiť a získať Zuckerberga do firmy, ale on sa namiesto toho rozhodol študovať na Harvarde.


Novinár v reportáži naložil Burger Kingu. Platil ho McDonald’s

wallraff2Známy nemecký investigatívny novinár Günter Wallraff sa so svojím tímom postaral o výrazný mediálny rozruch začiatkom mája. Vo formáte Team Wallraff, ktorý vysiela komerčná RTL, ukázal výrazné nedostatky v Burger Kingu. Malo to za následok dokonca dočasné zatvorenie niekoľko frenšízových reštaurácií prevádzkovaných partnerskou firmou Yi-Ko Holding. Burger King navyše po odvysielaní reportáže reportoval evidentný pokles tržieb v Nemecku. Novinár podľa zistení Spiegelu v minulosti spolupracoval s PR agentúrou Burson-Marsteller, ktorá zastrešuje komunikáciu McDonald’s. Za svoju účasť na podujatiach agentúry dostal minimálne dvakrát honorár. G. Wallraff napriek tomu odmieta súvis medzi spoluprácou s PR agentúrou McDonald’s a súčasnou reportážou o Burger Kingu.


Hospodárske noviny uviedli vlastný paywall. Je drahší ako New York Times

hnonlinenovyHospodárske novine patriace do vydavateľstva Ecopress (skupina Agrofert Andreja Babiša) v pondelok ohlásili cenník pre vlastný paywall nazývaný HNkonto. Noviny predstavili zámer zamknúť obsah na webe vlastným systémom koncom minulého roka, keď vystúpili z národného systému spoplatenia Piano. Časť obsahu bola následne dostupná iba pre registrovaných čitateľov, hoci stále zadarmo. To sa od stredy 14. mája zmení, keď vybrané články budú spoplatnené. Z cenníka je evidentné, že vydavateľstvo považuje predaj obsahu výlučne cez digitálne kanály za okrajové riešenie. Spomedzi siedmich alternatív predplatného je iba jedna čisto digitálna. Za 9,90 eura sa dá obsah Hospodárskych novín čítať na webe, resp. prostredníctvom mobilnej aplikácie počas desiatich dní. Ak by si čitatelia kupovali printové vydanie v stánku, za desať dní zaplatia menej než 9 eur. Na porovnanie, za tú cenu sa dá predplatiť balík Piano na tri mesiace. Digitálne predplatné prestížneho denníka New York Times zas stojí 2,70 eura týždenne, Wall Street Journal stojí 22 eur mesačne.


Nutella oslavuje 50-tku. V kampani chce od ľudí príbehy

timthumbVytiahnite fotky z detstva, ale pozor, celý svet zaujíma len vaša tvár potretá hnedou hmotou. Netreba sa báť, nejde o nič nechutné. Správne, ide o Nutellu, ktorá v priebehu tohto roku oslavuje 50. výročie. A spoločnosť Ferrero, ktorá značku zastrešuje, pre ňu pripravila globálnu kampaň s názvom „50 rokov plných príbehov“. Cieľom kampane je „vydrankať“ od nadšencov čokoládovej pochúťky fotografie či videá, ktoré sa spájajú s Nutellou. Vašu hnedú tvár nebude vidieť nikto, len celý svet na oficiálnej stránke kampane na NutellaStories.com.

 

Text: Veronika Buláková
Zdroj: medialne.sk

Lenka "Smarty" Ďurišová

Milujem prácu s ľuďmi, spoznávanie tých nových a nekonečné množstvo možností učiť sa. Toto všetko mi poskytuje rádio Aetter.sk, kde pôsobím tretí rok ako redaktorka spravodajstva.
Čo ma vystihuje?
,,Prudký jed býva v malých fľaškách!" - áno, okrem iného, aj moje centimetre. 🙂
A nie, moja prezývka nie je odvodená od "smart". 😀

Posledné príspevky autora Lenka "Smarty" Ďurišová (pozri si všetko)

Viac zaujímavých článok z nášho webu

  • Pravda.sk v novom šate!Pravda.sk v novom šate! Po tom, čo vydavateľ denníka Pravda spustil v tomto roku viaceré nové sekcie, pristúpil aj k redizajnu hlavnej stránky. Po „facelifte“ Pravda.sk už spravodajský web pracuje len s tromi […]
  • Vianoce do tretice, odchod Shootyho či novinky na JOJ-keVianoce do tretice, odchod Shootyho či novinky na JOJ-ke Vianočná reklama do tretice Okrem oranžového a ružového sa do vianočnej kampane pustil aj modrý operátor. Avšak kampaň O2 by sme skôr mohli nazvať anti-kampaňou. Nechcú totiž svoju […]
  • Na štart vysielania sa pripravuje nová televízia ZNa štart vysielania sa pripravuje nová televízia Z Na štart vysielania sa pripravuje nová televízia Z Nástupcom bývalej Západoslovenskej televízie (ZSTV) by sa mala stať nová televízia Z. S programovou službou s týmto názvom ráta […]
  • Starbucks klope Slovensku na dvereStarbucks klope Slovensku na dvere Ak ste tiež milovníci dobrej kávy, tak vás určite poteší správa, že svetoznáma sieť kaviarní Starbucks prichádza na Slovensko. Prinesie so sebou nielen skvelú kávu, ale aj jedinečné […]
  • Black Friday na SlovenskuBlack Friday na Slovensku Zľavy, nákupné šialenstvo, dlhé rady pred nákupnými centrami. Aj tak by sme mohli charakterizovať tento sviatok. Black Friday alebo teda aj čierny piatok je piatok po sviatku Dni […]